Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Polityka prywatności:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, ul. Arkońska 17-18 lok. 22, kod pocztowy 71-470, adres e-mail: studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej alphacreation.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Arkońska 17-18 lok. 22, 71-470, Szczecin, adres e-mail:studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509, formularz kontaktowy dostępny na stronie alphacreation.pl, infolinia +48 731 762 509.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


Prawa użytkownika strony internetowej:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


Polityka cookies:

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

Jak wyglądać profesjonalnie przed klientem i więcej zarabiać jako filmowiec!

Witam Ciebie w kolejnym wpisie na blogu! Dzisiaj chciałbym Ci powiedzieć jak wyglądać bardziej profesjonalnie przed klientem, a firma, która daje od siebie więcej oraz jest bardziej profesjonalna będzie w stanie osiągać większe zarobki. Przygotowałem kilka sposobów, które możesz całkiem szybko wdrożyć gdzie część z nich będzie całkowicie bezkosztowa.

 

Przejdźmy od razu do rzeczy. Twoja firma kreuje profesjonalny wizerunek, więc klienci oczekują od ciebie, że na plan zdjęciowy przyjdziesz z „wypasionym” sprzętem. W wyobraźni mają wielką kamerę i dziesiątki świateł tak jakby to Netflix wpadł do miejsca ich pracy. Oni tak naprawdę też chcą się tym pochwalić.

Czy przy filmowaniu wielkość kamery ma znaczenie?
Z doświadczenia wiem, że gdy pracujesz na planie zdjęciowym - klienci z tyłu podglądają i robią materiały BackStagowe. Na przykład strzelają zdjęcia lub nagrywają filmy telefonem i później się tym chwalą. Więc dla nich stanowi to dodatkową wartość. Małą kamerę lub bezlusterkowca można wyposażyć w dodatkowe akcesoria. Jakieś przykłady?

 



Dodaj do swojej kamery klatkę operatorską (potocznie zwaną RIGiem), z przodu dołącz MatteBoxa, który chroni przed „efektem flar”, po boku załóż monitor podglądowy (np. Atomos Shinobi) i po bokach dodaj uchwyty żeby stabilniej trzymać kamerę. To wszystko sprawi, że łatwiej ci będzie filmować oraz będzie znacznie lepiej wyglądało przed klientem.


Rozwój firmy a sprzęt filmowy


Wraz z rozwojem firmy na pewno warto zaopatrzyć się w dodatkowe światła i nauczyć się w pełni kontrolować kierunek, jego natężenie oraz miękkość. W tym celu zaopatrzamy się we flagi blokujące światło, bounce boardy do odbijania promieni oraz statywy typu C-stand. Te wszystkie rzeczy będą wyglądać lepiej przed kontrahentem.

Duże wrażenie na klientach także robi praca z Gimbalem. Ruch z ustabilizowaną kamerą, która ani drgnie oraz doświadczony filmowiec, który wie jak się z nią poruszać. Klienci doceniają to, że idziemy z duchem czasu i używamy rozwiązań, które dała nam współczesna technologia - nie ważne czy to film wesely czy produkcja reklam video.


Nowoczesny sprzęt to nie wszystko

Następny pomysł - klient będzie w stanie więcej zapłacić, kiedy przyjdziesz na plan ze swoją ekipą. Weź ze sobą asystenta, makijażystkę lub dźwiękowca na pewno zdejmie to odpowiedzialność w niektórych aspektach, za które jesteś odpowiedzialny. Dzięki temu będziesz lepiej w stanie skupić się na swoim zadaniu. Nie zapominajmy, że zdecydowanie lepiej będzie to wyglądało przy kliencie. Ułatwia to twoją pracę, wygląda bardziej profesjonalnie i będziesz w stanie więcej zarabiać.

Oczywiście nie każdy projekt wymaga wielkiej ekipy filmowej, ale pracując z zespołem będziesz w stanie zrobić lepsze wrażenie na firmach, które mają większy budżet i są w stanie więcej zapłacić za film.


Wiele formatów filmu

Jak jeszcze można uzyskać za swoją usługę więcej? Możesz np. przygotować wideo pod platformy social mediów. Standardowy film, który przygotowujesz w proporcjach 16 na 9 przycinasz do kwadratu (1:1) lub całkowicie pionowo (9:16) gdzie sprawdzi się np. na Instagram Stories. W programie Adobe Premiere Pro czynność ta nie jest skomplikowana i stosunkowo szybko można przerobić materiał na różne platformy (Dajcie znać czy przygotować dla Was poradnik jak to zrobić).

Przygotowując kilka formatów wideo dasz klientowi większą wartość, ponieważ oczywiście finalnie oddasz nie jeden, ale np. 3 gotowe filmy. Klient będzie mógł lepiej wykorzystać materiał w niektórych kampaniach reklamowych (reklamy na takie platformy jak YouTube czy Instagram) i zarówno ty jak i klient będzie zadowolony.


Skrypt i Scenariusz Filmowy
 


Kolejną rzeczą może być przygotowanie profesjonalnego scenariusza, który zostanie wysłany przed nagraniami do klienta. Zwiększy on poczucie, że jesteś dobrze przygotowany do zlecenia. Nie tylko klient tak pomyśli, ale także TY będziesz czuł się pewniej na nagraniach. Rozpisz także listę ujęć, które na pewno musisz nagrać. Podczas sesji oczywiście mamy go przy sobie i pokazujemy swój profesjonalizm poprzez skrupulatne trzymanie się go.

Filmowanie z Drona to coś, co uwielbiają nasi klienci!


Z jakich powodów jeszcze możemy uzyskać większy budżet na film? Wykorzystajmy filmowanie dronem. Zauważyliśmy, że klienci uwielbiają, gdy wykorzystujemy drony w zleceniu. Dron nie ma „fajnie” wyglądać, ale da też dodatkową, całkiem ciekawą perspektywę z góry. Znacznie urozmaici to twój film.

W niektórych przypadkach dron będzie niezbędny np., kiedy będziesz filmować nieruchomość lub duże wydarzenie. Firmy, które posiadają drona na swoim wyposażeniu uznawane są za bardziej profesjonalne i będą mogły wypracować tym samym większy zysk. Co jeszcze możesz zrobić żeby go zwiększyć? Możesz oferować pakiety usług.


Zdjęcia lub inne filmy w pakiecie


Może potrzebne są np. nowe zdjęcia pracowników na stronę lub wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Być może klient chciałby oprócz filmu wizerunkowego nagrać sesję pytań i odpowiedzi często zadawanych przez klientów. Jesteś już na miejscu, masz rozstawiony cały sprzęt, więc szkoda by było zmarnować taką okazję. Polecam także zaoferować stworzenie transkrypcji wideo, czyli dodać do każdego tworzonego przez nas filmu napisy, które później będą mogły np. być przetłumaczone na wiele języków. Klient będzie mógł także dzięki temu oddać tekst do profesjonalnego lektora lub ty możesz się tym zająć za dodatkową opłatą.

Poświęć 10-20 minut na analizę ich biznesu. Wejdź na ich stronę internetową, sprawdź czy posiadają już wideo i zaoferuj usługi wcelowane w potrzeby danego przedsiębiorstwa. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że poświęcenie nieco większej ilości czasu na przygotowanie się do oferty, będzie owocowało znacznie zwiększonym zarobkiem dla twojego studia filmowego.
 

Dodatkowe czynności, które można zaoferować klientom:

  • Szybszy termin oddania filmu (np. 3 dni zamiast tygodnia),
  • Tworzenie kilku wersji filmów do reklam np. ze zmienionym początkiem, który bardziej chwyci uwagę odbiorcy,
  • Obsługa kanału YouTube i umieszczanie filmów w imieniu firmy na ich kanał.


Mam nadzieję, że dałem Wam kilka ciekawych pomysłów, które zastosujecie z powodzeniem u siebie w działalności. Podziel się z nami koniecznie, jakie ty masz sposoby na większe zarobki przy filmowaniu wideo. Być może z tej wiedzy także skorzystają inni filmowcy.

Zachęcam do obejrzenia moich pozostałych filmów, które znajdziecie na kanale YouTube oraz tutaj na stronie. Do zobaczenia w kolejnych materiałach!