Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Polityka prywatności:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, ul. Arkońska 17-18 lok. 22, kod pocztowy 71-470, adres e-mail: studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej alphacreation.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Arkońska 17-18 lok. 22, 71-470, Szczecin, adres e-mail:studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509, formularz kontaktowy dostępny na stronie alphacreation.pl, infolinia +48 731 762 509.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


Prawa użytkownika strony internetowej:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


Polityka cookies:

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

Co to znaczy dobry teledysk? Filmowanie przez profesjonalistów

Co to znaczy dobry teledysk?

Żeby odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie na pewno należy wskazać podstawy. Należy do nich dobry kamerzysta, który wie jak konkretna scena wyjdzie na ekranie. Dobry operator to profesjonalne filmowanie tego, co teledysk ma pokazać, albo sugerować. W dziedzinie sugestii liczy się zaś przynajmniej minimalna wiedza na temat mechanizmów postrzegania, ot choćby znajomość różnicy między wrażeniem a spostrzeżeniem. Ale na tym nie koniec.

Teledysk już dawno wykroczył poza ramy wiążące go z muzyką rozrywkową, stał się między innymi ilustracją procesów biznesowych. Podstawą są oczywiście obrazy realizowane na potrzeby utworów muzycznych. Każdy artysta tworzy zgodnie z pewną wizją i oczekuje, że nawet jeśli nie ma możliwości dokładnego jej odwzorowania, odbiorca klipu musi mieć jak największe możliwości zrozumieć pierwotną intencję. Podobnie wygląda sprawa w przypadku użycia teledysku z imprezy integracyjnej jako formy prezentacji przedsiębiorstwa. Tu oczywiście podkład dobieramy do nastroju obrazu, a nie odwrotnie, podobnie zresztą postępuje się np. przy reportażach z dnia pracy firmy przedstawionych w formie wideoklipu.

filmowanie teledysku

Tego typu formy zawsze się dobrze prezentują podczas targów, wyświetlane na halowych telebimach albo na monitorze przy firmowych stanowisku. Przy czym zarówno wydarzenia z życia przedsiębiorstwa, jak i targi, sympozja, szkolenia, cykle spotkań – wszystko to może dla nas przybrać formę planu filmowego. W taki właśnie sposób teledysk wykracza poza swoje pierwotne przeznaczenie. Ale podobnie jak każda forma sztuki multimedialnej teledysk ma swoje charakterystyczne cechy, wyróżniające go na tle innych produkcji i dotyczy to wykorzystania klipów zarówno w kulturze jak i biznesie. Uwzględnienie tych cech w produkcji teledysku zwiększa prawdopodobieństwo jego sukcesu – samo filmowanie to jeszcze nie wszystko. Co więc wpływa na to, czy teledysk będzie dobry, a tym samym będzie mieć siłę przebicia?

Teledyski, które zostały filmowane przez naszego kamerzystę:

 

Kamerzysta musi czuć rytm teledysku

Przede wszystkim rytm. Podobnie jak w muzyce to jeden z najważniejszych czynników wpływających na odbiór teledysku. Ruch w kadrze – zarówno przedmiotów jak i postaci - musi współgrać z melodią podkładu. Jak to osiągamy? Harmonii obrazowi nadają przede cięcia montażowe, jednak odegrają one dobrze swoją rolę tylko przy dobrze nakręconym materiale – czyli wracamy do punktu wyjścia jaki stanowi dobry kamerzysta i profesjonalne filmowanie.

Kolejną sprawą obok rytmu teledysku jest charakter montażu scen. Dysponujemy efektownymi technikami montażowymi, a rozwój technologii co chwila oddaje nam do dyspozycji nowe. Warto więc przemyśleć zastosowanie zabawy kolorami, rozmycia obrazu, rozjaśnianie i ściemnianie, czy spowolnienia albo wręcz chwilowe zatrzymania ruchu w kadrze. Teledysk ciekawy wizualnie lepiej zapada w pamięć odbiorcy. Jak sprawić, by widz chciał wrócić do wideoklipu? Tu na scenę wkracza nastrój, a więc podstawa komponowania warstwy wizualnej. Będzie ona zaleć od starannego zaplanowania lokacji planu, wyglądu scenografii, rekwizytów (i umiejętności operatora do zaakcentowania detali), statystów i aktorów. O nastroju myślimy jeszcze przed rozpoczęciem pracy – organizacja planu filmowego warunkuje zarówno rodzaj materiału jaki trafi do montażu jak i ostateczny efekt, czyli odczucia widzów.

Drugie dno filmowania

Czwarta cecha wyróżniająca dobre teledyski to metafory oraz drugie dno. Zgodnie z tym co wspomnieliśmy na wstępie niniejszego artykułu, w chwili gdy wizja artysty wymyka się nawet najbardziej wyrafinowanym metodom urzeczywistnienia warto posłużyć się sugestią. Pozornie nie związane ze sobą sekwencje albo przedmioty, odpowiednio przedstawione – na przykład poprzez fabularyzację sceny – pozwalają odkryć zależności o głębszej niż można było przypuszczać pierwotnie interpretacji. Słowa i obrazy mogą tu zagrać rolę zwierciadeł, między którymi pojawia się coś co nakieruje wprost na wizję, która przyświecała stworzeniu utworu.

 

kamerzysta do teledysku

Filmowanie i inne prace nad teledyskiem, które wykonuje kamerzysta. zwykle są czasochłonne i angażujące. W przypadku produkcji amatorskich łatwo więc o problemy rzutujące na wymienione wyżej czynniki decydujące o tym, czy klip będzie rzeczywiście dobry. Dlatego myśląc o realizacji ilustracji do utworu, albo produkcji klipu reklamowego wspomagającego marketing, warto skontaktować się z profesjonalistami. Nasze produkcje zawsze cechuje starannie dobrany rytm, zamierzony nastrój, odpowiedni montaż i celne użycie metafor tam gdzie będą potrzebne, a przy tym dbamy o to by klip oglądało się lekko i przyjemnie. Jeśli czytasz ten artykuł nosząc się z zamiarem realizacji teledysku – zapraszamy do kontaktu. Bardzo możliwe, że spotkamy się gdy znów znajdziesz naszą stronę internetową wpisując w wyszukiwarce takie frazy jak „profesjonalne filmowanie Szczecin”, „realizacja teledysków Szczecin” albo „kamerzysta Szczecin”. Jeśli tak – do zobaczenia!