Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Polityka prywatności:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, ul. Arkońska 17-18 lok. 22, kod pocztowy 71-470, adres e-mail: studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej alphacreation.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Arkońska 17-18 lok. 22, 71-470, Szczecin, adres e-mail:studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509, formularz kontaktowy dostępny na stronie alphacreation.pl, infolinia +48 731 762 509.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


Prawa użytkownika strony internetowej:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


Polityka cookies:

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

10 pomysłów na angażujący film reklamowy

Scena I. Kamera. Akcja!

Prowadzisz biznes albo po prostu szef zlecił ci przygotowanie filmu promującego waszą markę. Znasz wszystkie zalety swojego produktu, całej gamy produktów. Wiesz, jak działa konkurencja. Masz sposób, żeby się wyróżnić. Prowadzisz świetne działania marketingowe. Brakuje ci tylko naprawdę dobrych filmów reklamowych. Zbierasz zespół, tworzycie produkcję. Powstaje krótki filmik o waszym najlepszym produkcie. Publikujecie go w sieci i… statystki nie porywają. Czujesz, że twoje zaangażowanie i pieniądze, które wydałeś na wypromowanie nagrania poszły na marne. Cięcie.

Pomysły na film reklamowy

Scena II. Kamera. Akcja!

Jesteś rewelacyjną masażystką albo uczciwym mechanikiem samochodowym. Masz fach w ręku. Twoje usługi są na bardzo wysokim poziomie. Znasz się na swojej robocie. Marketing szeptany działa dość dobrze, ale chcesz rozwijać swój biznes. Widzisz, że filmiki w sieci mocno przykuwają uwagę i angażują odbiorców. Jednak nie masz bladego pojęcia, jak stworzyć taką kampanię. Zatrudniasz agencję, ale działania nie przynoszą spodziewanego efektu. Tracisz czas i pieniądze. Cięcie.

Dlaczego nagrywanie wideo nie zawsze kończy się sukcesem

Na co dzień prawie każdy jest twórcą. Publikujemy zdjęcia i teksty w social mediach. Dzielimy się krótkimi filmikami, których nagranie nie wymaga zaangażowania profesjonalnego kamerzysty. Oglądamy teledyski i koncerty kręcone w domach. Żeby być na bieżąco, sprawdzamy relacje umieszczane przez naszych znajomych i celebrytów. Dzienna dawka informacji jest ogromna. W ciągu kilku sekund przeskakujemy od kulinarnych popisów koleżanki, przez serię kosmetyków znanej marki, dalekie podróże, elektronarzędzia, do spaceru kolegi z nowym psem. To zmienia nasz sposób percepcji i jednocześnie staje się ogromnym wyzwaniem dla autorów filmów reklamowych. Jak sprawić, żeby odbiorca spędził z nami więcej niż kilka sekund? W jaki sposób przekonać go, że warto zapoznać się z naszym produktem lub usługą? Zanim przejdziemy do inspiracji warto, żebyś poznał podstawy dobrej komunikacji.

Nagrywanie wideo prosto w cel

Im dokładniej określisz grupę odbiorczą, tym tańsza będzie reklama

Zapewne jak wielu chcesz dotrzeć ze swoją produkcją do jak najszerszego grona odbiorców. Sprzedajesz naprawdę uniwersalny produkt. Włożyłeś wiele wysiłku w to, by twoje usługi były dopasowane do różnych osób. Nie chcesz dokonywać selekcji, żeby przypadkiem jakiś potencjalny klient nie przeszedł obojętnie obok twojej oferty. Niestety mówiąc do wszystkich, nawet naprawdę ważne rzeczy, możesz nie zaangażować nikogo. Teraz kilka przykładów z życia, które sprawią, że uwierzysz.

Pierwszy. Może niecodzienny, ale ekstremalnie ważny. Na każdym szkoleniu z udzielania pierwszej pomocy jedną z podstawowych akcji jest proszenie o pomoc. Nie wołanie do tłumy gapiów z nadzieją, że ktoś zareaguje, ale zwrócenie się do wybranej osoby i danie jej konkretnego zadania. Ma to na celu nawiązanie bezpośredniego kontaktu, wywołanie interakcji, współudziału. Przecież właśnie tego chcesz dla swojej marki. Pragniesz stworzenia społeczności, której członkowie będą mieli poczucie, że są współtwórcami, bo ich działania, zaangażowanie i opinie mają znaczenie.

Drugi. Tak codzienny, że bardziej się nie da. W drodze do pracy wydarzyło się coś niezwykłego, co zaburzyło twoją rutynę i wzbudziło wiele emocji. Tego samego dnia opowiadasz tę historię kolegom z pracy, zatroskanej mamie w rozmowie telefonicznej i dziecku, odbierając je z przedszkola. Czy do każdego mówisz w taki sam sposób, używając tego samego słownictwa i środków ekspresji? Czy utrzymałbyś uwagę dziecka mówiąc do niego jak do swojej mamy? Czy dziecko powinno usłyszeć każde słowo, którym ubarwiłeś historię sprzedając ją znajomym? Odpowiedzi są proste. W przypadku wideofilmowania nie dotyczy to tylko słownictwa, ale również całej fabuły, doboru scenografii, odpowiedniej muzyki i techniki montażu.

W końcu argument, który przemówi do twojej kieszeni. Precyzyjne targetowanie (czyli dobieranie grupy odbiorczej) przy tworzeniu kampanii internetowych wywołało prawdziwą rewolucję w budżetach marketingowych większości marek. Kiedyś film reklamowy kojarzył się tylko ze spotem telewizyjnym, którego produkcja i przede wszystkim emisja kosztowały ogromne pieniądze. Dziś krótkie filmiki promocyjne krążące w sieci stały się jednym z najskuteczniejszych i opłacalnych narzędzi sprzedażowych. Im lepiej określimy grupę odbiorczą, tym więcej osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem lub usługami zobaczy nagranie i skorzysta z oferty.

Filmowanie bez celu to strata czasu i pieniędzy

Gdy już wiesz, przez kogo przede wszystkim chciałabyś być usłyszany, czas zastanowić się, co chciałbyś powiedzieć. I oto nadchodzi chwila szczerości. Przygotuj się na nią i pamiętaj, że dzielimy się tą wiedzą, żebyś mógł/mogła odnieść sukces!

Jeśli odbiorca jeszcze nie zna Twojej marki, chciałbyś się przedstawić. To miłe. W drugiej kolejności zapewne masz wyjątkowy produktu lub ten sam produkt, który konkurencja, ale w lepszej cenie. Brawo albo nie. Sam zdecyduj.

Filmowanie bez celu

Prawda jest taka, że przy pierwszym kontakcie (przy kolejnych z resztą też) klienta nie interesujesz ani ty jako twórca marki, ani marka sama w sobie, ani najlepszy produkt z twojego szerokiego asortymentu. Każdy klient ma na celowniku tak naprawdę tylko siebie i swoje potrzeby. Nawet wtedy, gdy szuka fotelika samochodowego dla dziecka, chodzi o klienta, który chce jak najlepiej spełnić się w roli rodzica. Nawet wtedy, gdy czyta całą historię powstania twojego biznesu i jest pełen zachwytu nad twoim ekologicznym podejście do produkcji kosmetyków, tak naprawdę spełnia swoją potrzebę troski o środowisko i ciało. Czy to znaczy, że masz nie mówić o sobie, swojej firmie i produktach? Absolutnie nie.

Po prostu zmień perspektywę i spójrz na swoją ofertę oczami innych osób, których potrzeby możesz spełnić. Stań się uważnym słuchaczem. Wykorzystaj każdy kontakt z klientem, by dowiedzieć się, co ułatwi mu życie, co sprawi, że będzie szczęśliwszy, da większe poczucie bezpieczeństwa i przechyli szalę na twoją korzyść. To będzie twój klucz do sukcesu. Nagrane wideo – w formie spotu telewizyjnego, krótkiego filmu reklamowego lub teledysku – stanie się wartościowym środkiem komunikacji. Pozwoli Ci dotrzeć do odbiorców, którzy z łatwością będą mogli identyfikować się z twoją marką i zechcą współtworzyć większą społeczność.

Bardzo prawdopodobne jest to, że sukcesu nie osiągniesz z dnia na dzień, dlatego bądź konsekwentny. Stosuj różne formy wyrazu, próbuj, testuj nawet kilka wariantów jednocześnie, sprawdzaj statystyki, wyciągaj wnioski, wprowadzaj zmiany, ale zawsze dbaj o spójny wizerunek i na poziomie wizualnym, i na poziomie reprezentowanych wartości.

Ramy wideofilmowania

Wyznacz ramy wideofilmowania

Znasz grupę odbiorczą. Sprawdziłeś jej potrzeby i już wiesz, o czym chcesz nagrać film. Czas na koncept. Tylko zanim powstanie scenariusz trzeba określić:

  1. Gdzie będzie opublikowany film promocyjny?
  2. Ile czasu będzie trwał?
  3. Jaki format będzie najlepszy?

Brzmi jak warunki techniczne? Jeśli nie orientujesz się w temacie, skorzystaj z naszego doświadczenia i usług profesjonalnego kamerzysty. Opcji i miejsc gdzie można umieścić film reklamowy jest mnóstwo – twoja strona www, kanał YouTube, stopka mailowa, reklamy na w social mediach, a nawet telewizja. Czasem ograniczeniem może okazać się budżet, a czasem jedynie wyobraźnia.

Nakręć się pozytywnie

Pamiętaj, że odbiorca szuka w sieci czegoś dla siebie. Nie ciebie, nie twojej firmy czy konkretnego produktu, ale tak naprawdę chce zaspokoić swoją potrzebę lub rozwiązać problem. Pokaż, że możesz mu pomóc. Oto kilka inspiracji, jak stworzyć dobry film reklamowy.

1. Opowiedz historię

Skradnij uwagę odbiorcy ciekawą historią, która ma początek, rozwinięcie i zakończenie. Wykorzystaj ją do przekazania prostej treści z błyskotliwą pointą. Tworząc scenariusz skup się na tym do kogo mówisz. Zastosuj odpowiedni język i środki ekspresji. Zbuduj właściwy nastrój, by wywołać pożądane emocje.

Jeśli zależy Ci na zaufaniu klienta, wyraź troskę i pokaż poczucie odpowiedzialności. Chcesz wzbudzić zachwyt? Przekraczaj granice, inspiruj i porywaj do działania. Puść wodze fantazji i daj się zapamiętać.

2. Stwórz bohatera

Nawiąż współpracę z celebrytą lub autorytetem w danej dziedzinie. Z pewnością przyniesie to wysokie zasięgi i zwiększy zainteresowanie twoją marką. Pamiętaj jednak by wasz wizerunek był spójny.

Jeśli twój budżet nie jest aż tak wysoki, możesz stworzyć brand hero – własną maskotkę, która będzie reprezentowała cechy twojej marki i wzbudzała sympatię nie tylko dzieci.

W roli głównej może wystąpić również twój produkt. Ożywiony, spersonalizowany i dzięki temu bardziej namacalny. W zależności od potrzeby umieść go w realnym lub bajkowym świecie.

3. Nagraj cykl poradnikowy

Jeżeli chcesz zbudować wizerunek eksperta, nie ograniczaj się do jednego filmu promocyjnego. Stwórz cały cykl, w którym dzieląc się wiedzą, możesz promować swoje produkty i usługi. Porady, triki i twoje sprawdzone sposoby na… sprawią, że odbiorcami będą osoby żywo zainteresowane tematem. To z pewnością zwiększy szanse na finalizację transakcji.

Cykl poradnikowy

4. Pokaż jak to się robi

Jeszcze zanim odkryto kopalnię wiedzy jaką jest internet przeciętny Polak znał się już na wszystkim. Teraz każdy z nas przy odrobinie determinacji może zrobić remont, opanować sztukę makijażu i zostać szefem kuchni. Wszystko za sprawą filmików instruktarzowych. Uwierzcie, nawet najbardziej oczywiste dla was rzeczy są czarną magią dla kogoś innego. Profesjonalnie nagrana instrukcja to gwarantowany sukces i genialny sposób na lokowanie produktów.

5. Pobudź zmysły

Wideofilmowanie to więcej niż tylko obraz. Wyrażaj i budź emocje perfekcyjnie dobraną muzyką. Akcentuj dźwiękami. Wzruszaj odpowiednimi tonami. Porusz najwrażliwsze struny twojego odbiorcy. Czasem nie trzeba słów, by skraść wiele serc.

6. Czasem wystarczy zapytać

Często inspiracje do materiałów reklamowych pojawiają się podczas rozmów z klientem. Może warto by było bezpośrednio zapytać co przekonało do wybrania właśnie Twojego produktu lub usługi. Nie musi to być rozmowa twarzą w twarz. Klienta można dyskretnie podpytać przez telefon, mailowo lub poprzez fanpage na FB/ Instagramie i stąd zaczerpnąć wysokiej jakości pomysły na wideo.

7. Flirtuj z trendami

Szukaj tego, co kręci ludzi na poziomie merytorycznym, wizualnym i dźwiękowym. Sprawdź, co jest hot w twojej branży. Jeśli możesz bądź eko. Mów o równości płci. Promuj slow life. Łap odbiorców płynąc z nurtem lub idąc pod prąd. Obowiązuje tylko jedna zasada – bądź autentyczny.

Flirtuj z trendami

8. Wywołaj dyskusję

Nie bój się kontrowersyjnych tematów. W każdej branży są stereotypy, które warto obalić. Pokaż swoją kreatywność, otwartość i tolerancję. Nie bądź agresywny. Możesz ugryźć temat w sposób żartobliwy. Ludzie chętnie spędzają czas z kimś kto ma poczucie humoru i dystans. Pozwól odbiorcom wyrażać opinie i dzielić się nimi.

A jak już jesteśmy przy opiniach, to nagraj referencje klientów, którzy już skorzystali z twojej oferty. To jasny sygnał, że ich głos jest dla ciebie ważny. A jak wiadomo klient usłyszany i wysłuchany, to często bardzo zadowolony klient, który chętnie poleci twoje produkty i usługi znajomym.

9. Zrób to po prostu

Najlepszą inspiracją jest życie. Bądź uważnym obserwatorem. Pokaż swój produkt lub usługę jako doskonałe rozwiązanie codziennych problemów. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Pokazując kłopotliwą sytuację i wyjście z niej albo bardziej pozytywnie przez kreowanie idealnego świata, w którym wszystko gra. Pamiętaj, by scenariusz był realny. To pomoże odbiorcy odnaleźć analogie do jego codzienności.

Obudź w sobie dziecko

10. Obudź w sobie dziecko

Bądź ciekawy, a nawet dociekliwy. Puść wodze fantazji. Pozwól sobie na kreatywne szaleństwo. Mamy nadzieję, że dorzuciliśmy nieco wartościowej inspiracji. Zrób sam tyle, ile potrafisz, a jeśli potrzebujesz wsparcia, zwróć się do nas. Z twoją wiedzą, z naszym profesjonalnym sprzętem i doświadczeniem klatka po klatce nakręcimy angażujący film reklamowy.